Thursday, August 25, 2011

Tgl beberapa hari saja lagi, rmadhan bakal tinggalkan kita sekali lagi..sedih pulak rasenya dan igin pula nak berpuasa lagi bagai xcukup sebuln..


mgkin rmi dah bersiap2 nak dari baju, persiapan rumah higgalah duit rayenye buat depa yg dh keje kan..


Tapi jgn dilupa biasa org kita time2 kat hujung ramadhan ni la dia berhabis-habisan buat kuih semua, hias rumah, shopping smpi terlupa akan ibadah sunat ramadhan yg besar pahalanya jika kita p tunaikan..


aku ni pun terpikir bila imam masjid berdekatan rumah dlm khutbah jumaatnya baru2 ni, ada menyebut tntg hal sedemikian yg sememangnya terjadi antara kita dan aku sendiri..jadi insaf plak bila dgr dan mmg betul kita terlalu teruja..

Tapi apalah slhnya klo kita tunaikan dahulu ibadah sunat yg gnjaran besar berbanding di bulan2 lain..umum juga mengetahui malam lailatul qadar yg lebih baik dari 1000 bualan, terjadi pada satu mlm di 10 ramadhan terakhir dimana waktu inilah para muslimin dan muslimat yg bersunguh2, mengerjakan ibadat bagi , mendaptkan ganjaran, jadi skrg kemahuan terletak pada hati korg..walaupun sunat, besar pahala dan ganjarannya, renung2kan sejenak. Sama2 kita igt mengingati...

sekian.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...