Saturday, August 13, 2011

kelakar x kering gigi

di suasana yang terang menerang, chya matahari mula menegak pada sudut 90 darjah... aku saje merewang ngan kengkawan, konon nak kasi tolong diowang wat keje.. oleh kerana x cukup owang, aku pun merelakan diri.. itupun disebabkan aku xda keje nak wat kat umah time tu... so aku on jelah...


kawan2 terdiri dari 3 orang, termasuk la aku skali. kgkawan semua nya melayu, n tinggal berdekatan ngan umah ku... dan keje yang kami buat ni adalah berkaitan dengan t.m... kami menjadi kuli iaitu sebagai penghantaran barang dan membuat installation dari rumah ke rumah. jika ada owang menempah t.m, maka dirumah itu la kami bikin keje... kebiasaannye dalam 1 hari bekerja standard hanyalah 2 site je... kenkadang je dapat lebih sampai 4 site... lau dah 4 maknanye sampai ke malam la kami bikin keje.... dan skang aku bukan mau cite tentang pekerjaan ni.. but aku nak citer salah seorang dari kami mendapat 1 bala ketika bekerja seharian. teruskan membaca wahai sekalian.....................


jam menunjukkan sudah terpancar pukul 10 pagi... time tu genk2 baru je dapat tau ada 2 site.... 1 di petaling jaya dan 1 ag di subang jaya... dan semua yang menempah t.m tu adalah berbangsa cina. kami bergerak ke petaling jaya dahulu, kerana dia yang menempah awal... dengan bermodalkan gps yang melekat didalam van, so perjalanan pun berjalan lancar, kalau x kerana gps aku ase dah sampai p.pinang dah. haha.


setelah genk sampai kerumah cina tu... genk semua terkejut beruk pasal anjing terlalu ramai. bukan takat tu je, taik2 anjing penuh kat sekitar kawasan itu. dengan baunye yang sungguh mengharumkan, mahu nye x pening paler dibuatnye....


setelah selesai berbicara ngan tuan rumah,, kami memulakan keje,, salah seorang dari kami, buat keje kat dalam umah, aku dan genk wat keje kat luar... keje kat luar mmg kena pakai 2 owang, pasal nak tarik cable punya pasal. 20 minit kemudian, sedangkala aku bantu genk ku ini, aku terperasan 1 bau pelik. mmg kuat gila, aku check sekitar kawasan penuh ngan taik anjing. so aku paham lah. tiba2 mata aku terpandang pada selipar genk aku 2. akupun tanyalah pada dia WEY KAT SELIPAR KO TU ADA PE,, MACAM MENDA LEMBIK PLAK AKU TGK??? skali dia terpasan plak dia yang pijak taik anjing tu. aduh,,, tgk taik tu macam baru ag... pasal lembik..


sesudah selesai keje, kitowang pun leak dalam van, n nak menuju ke detinasi yang ke-2 plak.. yang paling bez dari pejalanan tu,,hidung aku mmg sakit gila, pasal bau semakin kuat. sampai je kat subang jaya, aku ase nak muntah pun ada... but dirumah kedua plak kitowang wat keje, kali ini baju dia plak terkena taik tu... aduhhh.... mmg pekau la bau tempoyak.... selesai la keje,,, kitowang pun balik la. n so konon aku x puas hati aku pun cakap kat dia WEY DOGOL,, KO NI PENGOTOR BETUL LA, KO BALIK UMAH KO SAMAK BAJU TU..... NGAN SELIPAR KO TU SKALI... AKU PUNYA TAIK PUN, AKU GELI NAK PIJAK, KO PLAK SELAMBA JE PIJAK TAIK ANJING... OTAK UDANG!!!!!!!!!!



"hahahahaha"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...