Friday, August 19, 2011

ALHAMDULILAH..

Hari ni dh ari ke 12 pose(time aku tulis post ni) mcm xrse plak & skejap sgt masa dari 2st pose to 12th pose. Mesti korg mula sibuk plan nk sarung baju ape raye ni kan dan di minda2 mereka terkial2 memikir sperti (klo color ni dgn ni, kne x?) xkisah la bju melayu, kurung or bju jln.

Lagipun skrg ni musim mcm2 fesyen, yg latest lg2 buat golongn muda-mudi, bercerita psl baju melayu lak..buat korg yg bru nk tempah jahit dan xsiap ag bju melayu n kurungnye baik bli je..ape sebab?

sebab...mngikut perhutungan aku klo tukg jahit ni dia mesti rmi client bila rmi dia dh setkan sbgi cntoh 1 hari 1 pakaian. Bila die dh psg target, tw2 satu ari 2 korg dtg pulak beri slm nk jahit, 2 yg png kepala tkg jahit nk ubak plak schedule die, dan ini dh boleh jdi punca die tolak tawaran korg nk jadi client mereka. Dikecualikan pula dalm situasi c tkg jahit 2 handal dlm bdg jahit menjahit ni..kan

ini ikut perkiraan aku la..sebab aku pun suka gak pada bli kain..& kasi tukang utk jahit..

terjadi la juga..di tgh2 bulan pose ni gak lah bazar2 jual baju, aksesori raye menjelma, mmg dh jdi lumrah para customer msti nk siggah g usha2 lu betul kan..nasihat aku klo nk bli brg 2 biar agk2 cukup utk badan..sudah.. & klo korg nk bli dgn harga murah korg pg ler bazar 2, time mlm raye..time 2 maybe stock die pun byk lagi kemungkinan bsr harga dia mmg jatuh but at the same time dia still ada untg(so dont worry la) biase la beniage ni dia men harge je..

Mcm aku sendiri pun xterlepas nk berjln ke bazar2 ni..spe duk area klang? msti tau kt IN THE MIDDLE KLANG de uptown baek ponye dekat sgt2 dgn centrepoint..klo nk ke danau, atau 24 s.alam bulan2 biase pun ade tpi yg kt klang ni ramadhan je dia de..sng2 sgh la..klo buat awek2 tu leh je ajk aku jdi guider hehehehehe..

Cte psl awek..Buat pengetahuan korg aku ni skg tgh berkenan benar tgk klo awek2 duk p pki tudg yg aku pun xtw la pe nme style dia tpi byk buat gulung2 yg selendang 2 & lipat sana lipat cni, ala..yg byk budak2 remaja, dewasa duk pki skg ni..pe nme ntah..nmpk cool je tgk dorg pki, sedap je mate pndg, lg2 yg bkenan kt hati..marvelous..hhmmmm

ok lah..smpi cni jela ngomongan aku..di bulan baik ni, baik kita sama2 buat byk ckit ibadat..kan..lps raye smbg blk wat jahat balik..hahaha..xla(men2 ea) barulah cool..


"aku pun dh lupe thun ni bju melayu aku color pe..mcm klabu, mcm hijau gak..hmmm"



"erm..bolela.."


"alamak..jgn cbe2 nk try fesyen gini parah beb.."





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...