Sunday, August 7, 2011

alamak sudah puasa...........

hai ya all , pejam celik skejap masa berlalu, dengan x semena mena musim puasa pulak yang datang menjelang..... pas puasa, kite berhari raya, yay... mmg syok dapat kumpul wat rye ni... but lau puasa x penuh, xpayah la nak raye, pasal condition yang ditetapkan, kowang susah nak wat. x payah la sambut raya gamaknye... ni aku nak kasi story sket time kecik2 dulu, budak yang masih berhingusan ketika sekolah rendah.. aku la 2..



time aku skolah dulu,, dgr je pasal puasa, aduh,, boleh ke aku puasa ni,, dah la time tu aku kuat makan, dalam paler hotak pun mikir, lau aku x makan, kurus kering la aku... so paler hotak aku pun menjadi jawapan negatif, tu maksudnye pe,, puasa mmg puasa but in the end,,ada je menda yang aku wat sampai bleh membatalkan puasa. diantara faktor-faktor aku selalu buat,, list disini, so check it out....................




  • kononnye aku ni berlagak je puasa didepan ibubapa, siap bilang ag, XPE AYAH, SAYA BOLEh PUASA LAGI, padahal time mak ayah g keje, aku plak g sambar beli megi kat kedai mamak sane.. masuk tengahari aku bedal la... sampai je petang diowang pun tanya, PUASA X?? AKU PUN JAWAB,, MESTILAH PUASA




  • masuk je skolah petang tu,, aku dah siap2 beli gula2 kat kedai cina dpn skolah. beli pastu sorok dalam beg... time rehat je kgkawan semua tido dalam kelas, aku plak yangg tandas, cikgu pun pk aku ni nak buang air, padahal aku tgh makan lolipop kat dalam jamban.





  • time cuti plak, waktu petang family semua dah tido kes x larat dah. nak tggu ag 2 jam, so diowang tido sekejap. aku plak len macam, boleh men bola plak kat depan umah sorang2.. family pun cakap , SUDAH TU,, T PENAT,, PADAN MUKA.. padahal tadi aku sudah pekena air teh o suam kat restoran mamak sebelum tu...




time dulu2 mmg aku jadi gila kes aku x tahan kan pasal aku ni kuat makan.... tu pasal aku banyak ponteng, bila ditanya oleh keluarga, aku pun jawab aku puasa penuh. padahal 3 hari je puasa, yang len semua out.. tapi tu time kecik2 dulu lah. sunat pun belum ag time tu.... but now, perut pun sudah nipis, selera makan aku pun terjaga, so aku pun x kuat makan.... hehe


tapi time dulu tu. mmg aku ase cam sakai pun ade maklum lah time budak2 manalah aku tau apa hukumnye lau x puasa, aku pun men bedal je..... tapi setelah sedar akan kebenaran, aku plak semakin positif, aku x akan mengulangi kesilapan yang sama. cau


"dlu wa mmg nakal, skg ni kureng dh kira wa dah basuh tgn la cm2..hmmm"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...