Sunday, July 3, 2011

kenapa owang paling malaz nak bekerja hari isnin??

hehehe.... bab keje ni memang satu dugaan jugak la. hari2 keje je. sampai xda mase nak rehatkan minda... nak2 plak wat O.T. aduyai. lau asyik ot je bile agaknye kita boleh enjoy kan diri. ot mmg la ot but gerenti tension punya. bila masa plak kita nak melepak skejap. n bercuti kat hawaii?? npe bukan kt chennai(india) je ceh yang bukan2 plak aku ni.


but nasib badan la kan??? masyuk mmg la masyuk wat ot. but sampai bile. nak gak kite yang bujang ni puaskan diri sekejap kat atas duniawi ni. bukan la maksud aku nak pgi disko ke atau tempat2 yang x sepatutnye. juz amek masa tuk wat hobi je, contoh cam memancing ke, karok ke, men ps3 jonkang jongkit ke, dapat jugak lah longai kan paler hotak ni ha. maklumlah dah nama keje gerentilah nak carik periuk nasi untuk bekalan selama kita hidup atas mukabumi ni.


lau aku, paling malas aku nak bekerja ialah hari yang aku cakap tu, iaitu hari isnin. bohhhhh!!!!!! ase nak pitam pun ade lau dah start keje hari senin tu... memang ase x larat nak bangun wat keje punye. yela baru je pas kita dapat rehat 2 hari. dah start keje balek...


mcm tulah lumrah dunia, sering membuat kitaran waktu... hari ahad leh berdating skejap. tup tup dah malam. pk plak dalam paler. adushhhh,, mau kerja la plak.... baju keje x gosok ag... aisshhhh. nasib2... hari paling bez bekerja hari jumaat. hehe, pasalnye bila dah kerja hari itu.. datang kemerdekaan wat kite 2 hari selepas 2. sekejap je bro.


aduy.... gerenti malaz nak bgun punye hari senin tu. t kang lau x pegi keje, bos mencaci macam2. kata itu lah kata inilah... nak x nak terpaksa la gerak badan dan 60 peratus kelopak mata. kenapa 60 peratus??? yela walaupun dah buka mata, still ag ase ngantuk.. retii.....???


aku gerenti bukan aku je yang malaz, owang len pun sama je. semua xde semangat nak keje hari senin tu..... so, nak atau tidak,, kena la keje bro, lau x keje,, t gaji kena potong pastu kena sound plak ngan bos... pandai2 la kowang. hahaha



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...