Sunday, June 12, 2011

HEADBANGERS NIGHT SIL KHANNAZ LIVE IN ONE CAFE

Tiada persiapan lengkap memandangkan hnya aku dn member ku saja yg bertandang kali ni berdua la kirenya, sepatutnya perjalanan bermula pukul 8 mlm memndagkan gig bermula pada pukul 9, disebabkan igin brbincag pasal bisunes bazar ramadhan terpaksa ku delay kejap, selesai settle sume bincg 2 bncg ni, dlm pkul 9.30 mlm aku gerak melaui shah alam skali amik mmbr yg bru nk kenal kekerasan metal, dlm hati aku gig msti start lmbt, itu dh biasa tapi bila teringat mlm 2 dorg perform solo without guess band takut jugak kang smpi dh abes plak,

hakikatnya aku tiba saja kt one cafe dlm 10.30 lants aku tya bro 2 bdn cm bonze dia jge pintu, -mgkn spe yg msuk tanpa tiket lagsung disesahnye kt c2..kui3-.."bru start ke bang, katenye ye..10 lbh td" lgsung aku bli tiket kedengaran dorg tgh perform lagu "gerbang kayangn" xslp terlepas aku msk2 je dh abes..dan ternyta apa yg kujangka meleset klo start pukul 9 td comfirm2 kul 11 dorg belabuh dh..seperti biasa sil khannaz mmg agresif di pentas lagi2 frontman nya bag jaei kito..asyk headbanging je yela headbanger nite,beliau juga menyatakan "mmg rugi besar spe yg xdtg mlm ni..hehehehe"


walaupun kehadiran agak kureng dorg tetap happening time perform..syabas..kelihatan 2 bro mgkn die hard sil khannaz banging mcm berkelahi plak spe yg tahan lme banging..hebat..hampir kesemua lagu yg terdapat pada album dan ep dorg perform mlm 2, sblum berehat selama 20 min dan megganas pada part 2 gig tersebut dlm pukul 11.30 mlm. Part 2 bermula dan dorg byk bwk lagu cover mcm dari motorhead iron fist, judas priest, megadeth ,slayer dan semestinya iron maiden. Part 1 tadi kelihatan crowd agk segan kehadapan stage mungkin melihat hanya beberapa org di situ dan part 2 mungkin crowd terasa rugi jika dtg dan hanya duduk bersenang lenang dan beberapa org crowd mara kedepan memenuhi ruang hadapan stage


munkin dek kerana kehadiran crowd agk menyedihkan si vokalis menyatakan "ini bukan mlm gig tapi mlm jamming" disambut selorohan crowd, lantas cuba mengajak bebrapa crowd naik stage untuk bersama jadi vokalis dh mcm karok plak dan berdendang lagu "anarchy in uk" dan sebuah lagu judas priest yg ku lupa tajuknya sebelum meneruskan legasinya dgn lagu cover yg telah aku nyatakan tadi.


Kelihatan juga kelibat mat salleh di dlm cafe yg turut layan kononnya warga france dan mugkin sebab itulah juga sil khannaz perform lagu "a tout le monde" dari megadeth, hari semakin lewat aku hanya duduk di kerusi ala2 bar hanya menanti dorg main lagu era conception baru aku nk mara kedepan..tapi dorg asyk mengcover je sebelum menutup tirai lebih kurang pukul 12.30 namun permintaan crowd yg tidak puas dan iginkan 1 lagi lagu diperform terpaksa mereka tunaikan dgn lagu cover dari death angel xsilap hsl sepakat dan lagu pilihan dari adjiz drummer mereka, si vokalis juga sempat menyatakan "death angel pun main 20 lagu je" demi peminat dorg turutkan sekian

"official shirt gig tersebut RM25"


ps: "xsmpt nk tgkp gmbo byk2, cmre xcas..empty"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...