Wednesday, March 17, 2010

HELLOWEEN - MASTER OF THE RING 1994



selepas album PINK BUBLES GO APE & CHEMELEON yang kurang mendapat sambutan...MASTER OF THE RING tiba di tahun 1994 dengan menampilkan dua line up baru ANDI DERIS (TUKANG NYANYI) dan ULI KUSCH (TUKANG KETUK),album yang dikatakan album kembalinya semula muzik power metal HELLOWEEN..

apa yang aku boleh katakan, 11 trek (hebat belaka/boleh tahan) keseimbangan antara speed dan slow jelas terasa..dulu aku ingat lagi first time dengar album ni..tak masuk langsung..rase ntah ape2 je album ni..yelah time tu aku dengar album dia yang latest macam "time of the oath" dan "rabbit don't come easy" so tu la pasal ,2 album ni penuh dengan elemen power metal..jadi bila dengar "master" jadi tak suka..

tapi skang bila dengar dengan lebih fokus rase best plak, semua lagu pun tangkap..even elemen progresif rock tu ada lagi dalam album ni..tapi still cukup kuat untuk aku terus dengar sampai habis..









kalau nak rating pendapat aku boleh bagi ***00 kira boleh tahan lah..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...