Friday, May 6, 2011

COBAAN-NYA

Dipendekkan cerita, selepas saja berakhir nya gig metal camp IV ahad lepas sekitar KL aku telah jatuh demam bukan 'jatuh cinta' pada malam isnin selepas memperli sorg mmbr yg turut bercamping bersama selepas membuat pengakuan bahawasanya beliau jatuh demam, aku bajet dia men2 je, tw2 aku pun kne 'aura' demamnya, korg phm jela hujan kt KL len mcm ckit, dan kesakitan berterusan hingga smlm yg dan hanya berbekalkan ubat-ubatan yang 'normal'. Desakan org tua aku yg sruh pg klinik terpaksa kuturutkan, jikalau tidak nanti itu saja yg jadi 'ngomelen' dorg nanti, tiba saja di hosptl aku nmpk rmi org patah hati nak tggu, jdi aku memilih klinik sahaja, apa yg malang sebaik aku bgtw doktor demam dah 3 ari dgn mslh tgn kanan yg lemah mybe sbb tslp tidur 'tertindih' la kira nya, die suruh refer hospital la plak, terpaksa la pg blk hospital td.

"ubat 'normal' "

Dlm hatiku dh la rmi org nk blk kul bpe ni, masa 2 dah pukul 12.30 lebih, selesai register dan bayar tiket bernombor 5001 diberi, mak ai, bape lame ni. Tgu pye tgu tw2 nombor aku tiba di gilirannya aku pun masuk la blk 2, igtkn brother 2 la doktornya, ropenya die tukang cek darah, abes je cek dia suh p bilik len plak kire g jmpe doktor betul la ni, oleh sbb mlm 2 aku sorg je sakit demam dgn serta merta nya aku memasuki bilik tersebut, mcm2 doktor 2 tye aku, lmbut sorenye berkenaan dgn tgn aku yg susah nk gerak die ckp itu biase je dont worry, cairan tubuh kurg sbb 2 la, aku pun teangguk-angguk. Lme gak di soal aku cek sana cek sini,

Selasai je doktor 2 cek, tiba nak amik ubat sorg awek jage kounter ubat yg aku bajet budak praktikal dgn raut wajah sekitar 20-an, asik je pndg aku time duduk nak tgu turn mybe dlm ati die:

"mat rock mana plak ni", mana xnya aku men sarung je beanie hat, nmpk x kemas la ditmbh plak dgn rmbut yg 'mengurai' di kedua bahu ku, dikenakan plak ngan sluar track hitam, shirt berwarna hijau cukup "aggresive"

Tapi yg pasti demam aku ni bukan demam akibat "Bieber Fever", dan rupe2 nya every patient yg dtg die dah saperate awal so sng la, kira berasingan yg sakit biase cm demam dan seagkatan dgn nya satu blk, saket lain2 pun mcm 2 gak. So klo g hsptl 2 tgk ramai org jgn patahkan smgt lu, amik no lu & jgn lupa bayaq RM1 na.

"ubat dari hospital"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...